Leuke Projecten


“We willen vooral leuke projecten doen, maar begin komend jaar zullen we toch ook een richting voor de toekomst moeten gaan kiezen.”

Onze relatie, MKB ondernemer, lijkt in dubio te zitten. Zijn bedrijf is de afgelopen jaren gegroeid naar een mooi sterk elftal. De projecten, die in bijna alle gevallen door de ondernemer eigenhandig zijn binnengehaald, hebben die unieke combinatie van interessante techniek, eenmalige uitdaging en er valt bovendien ook nog wat aan te verdienen. Ze doen dus ‘leuke projecten’, maar er kriebelt ook iets.

Het wordt tijd voor iets meer structuur, continuïteit en meer interne groeikansen voor de medewerkers. De eerste bijeenkomst om samen met de medewerkers te brainstormen over de richting en focus die ingeslagen moet worden gaf nog geen overtuigende inzichten.

Kunt u groter groeien en meer structuur en continuïteit aanbrengen en toch ‘leuke projecten’ blijven doen?

Hoe ziet uw strategische routekaart eruit naar de volgende stap in de ontwikkeling van uw bedrijf?